Followers

Monday, July 19, 2010

rise n shine!!

ok kali ni cite bes sket. sketla.. aku rase terhibur bila aku fikirkan 'i have to blog this, one fine day!' ok. tipu la pulak, bila masa hati aku berkata kata dalam bahasa english macam ni. not lately.

kehidupan pagi aku agak menenangkan sebab da bleh g keje lewat lewat skit dr orang lain. takpayah nak pusing pusing ruang tamu-dapur-bilik-ruang tamu tunggu osmet2 mandi (bilik air tu share 3 orang je padahal, tp aku x suke tunggu)

n aku dah x naek ktm lagi skang ni. route yg ideal untuk g keje adalah bas je. ktm adalah x reliable! frekuensi adalah every 30 mins (kalo shuttle ade 15 mins la, tu pun kalo ade. kalo tade, tade la. ETA pulak within 15 mins dah bleh sampai KL. tapi diam2 die bleh take up to sejam. walopun singgit je yg apparently murah dr bas, aku xske menunggu camtu kot.

ok ok. bas yg aku naiki ialah jenama metro. depan taman bawah flyover. bas ni die bukan lalu, tp die tunggu. die sync ngan earlier bas yang gerak dulu, so that by the time die sampai kat ayam golek tu, another bus tu dah ade kat situ n bleh switch bus yg akan save time so that tapayah pusing satu lembah pantai, n dalam ketidak-jeman tu, leh sampai CM in more or less 30 mins, 20 mins camtu.

then dr CM lak, jalaaan sampai dekat2 masjid jamek da, for the next bus. ada 3 jenama bas yg menuju ketempat kejadian. n x macam da bertaun2 aku nek bas lam kl pakai number as a guide, aku tanye je instead. labelling pun kadang kadang boleh ikot tapi nak senang tanya je terus.

aku xdela particular mane pasal jenama jenama ni. kasut ke, kain baju ke, gejet2 ke, asal serve the purpose, agak2 serasi ngan aku sket kire jadila. bas ni plak, aku suke kalo gaya pemanduan yang agak agresif. sebab rase cam cepat sket sampai. tido? semenjak kejadian lmbat masuk keje kat ttdi sebab terlajak ke OU tempohari, aku agak berhati2 nk tido lambas skarang.


selain tu, hiburan juga salah satu daya penarik.
rapid kl salunya pasang tv. aku xsuke music ads yg ade awek bola ke apetah tu. saket pale kot. kdg2 volume seeeeeelo gile. bese takde trus.
metro paling up dalam aspek ni. radio kalo x hot, sinar. ok la, not bad.
lagi satu jenama yg aku baru kenal, selangor. yg ni pasang radio india. bukan nak racist tapi aku kan memang xsuke dengar lagu yg aku xpaham n xleh sing along. time ade arwah fon dulu, dengar lagu sengsorang sendri je, so tadehal la.

yang paling aku suke, xramai orang. most of the time, aku leh duk bersimpuh atas seat. atau duduk gaya santai tepi pantai mengadap sunset~

No comments:

Post a Comment