Followers

Monday, November 16, 2009

siri bercakap dengan jin

sedang aku take five diwaktu senja.. aku jumpa satu link http://tamarjalis.blogspot.com.
sekarang aku rasa nak extract semua tu simpan. nanti mana tahu rasa nak baca lagi.

aku baca novel-novel bersiri ni waktu kecil dulu. aku tak ingat umur berapa tapi dalam banyak banyak buku dalam rak dalam rumah aku, siri ini menarik walaupun menyeramkan. mungkin aku belum sekolah atau awal sekolah rendah.
serius bukan bahan bacaan aku? hahaha.

kan dah cakap waktu kecil aku banyak masa sorang-sorang; abang pegi main jauh-jauh, pakcik pergi bersosial atau berkerja, tuk dengan tokki pun ada la kerja diorang. jadi memang sesuaila hobi aku membaca apa saja tak kira tempat atau masa~

ye benar, bukan sekarang je aku baru pandai burn the midnight oil, sejak kecik. sejak kecik! outstanding bukan? cuma sekarang je melampau lebih lebih.


cerita ni seingat aku agak menyeramkan, dan banyak selitkan keistimewaan orang alim. tapak tangan gebu bak kapas, muka suci bersih bercahaya dan sebagainya. si tamar jalis ni pula selalu diganggu ke alam lain, selalu nampak apa yang orang lain tak nampak. mungkin lemah semangat, tapi orang sekelilinglah yang banyak membantu.

hah betulke? what do you expect, aku belum akil baligh masa aku layan ni semua. sekarang dah transform jadi gadis anggun, tapi banyak makan semut, mana nak ingat.

sekarang tak tahu buku buku ni masih wujud atau tidak di rumah. sebab rumah tu pun dah mengalami renovation dan barang2 pun tak tahu simpan kat mana. kalau buku tu dah rosak, aku je lah kanak-kanak yang disyaki. bukan ada orang lain dah.

5 comments:

  1. aku darjah dua baru bole baca kot...

    ReplyDelete
  2. ishh.. kita (as in we) kena seimbangkan perkembangan akademik ngan perkembangan sosial kita (as in kau).. wakaka

    takesa aa.. sama2 kat sini gak las2 ^_^

    ReplyDelete
  3. power syal. baca citer jin. kalau kecil2 tak reti membaca tapi reti cakap ngan jin kira pwoer x?

    ReplyDelete
  4. perghh tu bukan pawer lagi kantam, super power kot. jin mana kau sembang bob?

    ReplyDelete