Followers

Friday, November 13, 2009

nostalgia balik raya

balik raya haritu memang nostalgik.
bukan lagi naek kete yang hadir dalam hidup kami dr aku darjah lima tu lagi.
guna kete lain pulak. aku harap boleh tido dari lepas simpang jusco equine n tau2 je masuk pintu gerbang kampung dengan banner 'selamat pulang perantau' je nanti.

tapi x seindah tu. selamba kete rosak2 plak. satu demi satu masalah timbul. selain dr consult mekanik kesayangan keluarga secara remote, teknik tradisi keluarga juga dipraktikkan disini. bukak je tengok apa yang patut. dahla sistem lain dah dari kereta nasional yg selalu dibukak2 sejak aku darjah lima. lagipun aku saspek kete ni tak sempat di mod lagi macam kereta tu. virgin lagi.

perjalanan tetap diteruskan walaupun tetap terhenti2 dengan kerap.
tapi ada perkara lain yang lebih 'MasyaAllah takkanlah' yg berlaku.
toilet dekat rnr punyala ramai sampai ke luar pun orang beratur. tapi ladies je la, the gents sikit je orang. mungkin average time taken by lelaki ngan perempuan tak same kot, walaupun buat perkara yang sama.
lalu kami nekad mencari toilet lain. perjalanan diteruskan lagi.
yey! ada sumber toilet lagi. tapi kali ni lebih disastrous. air takde dalam toilet. so apa orang ramai buat, guna botol air mineral, tadah air paip dekat luar, bwk masuk toilet.
niat aku sekali lagi terbantut. malas pulak.

masa ni aku terngiang2 kisah 'kencing di trek'. ondaway naik puncak.
masa tu ada this one boy dalam group aku nak kencing katanya. aku layan aje la, tapi aku dgn rasa responsible as the guider nak aa riki tempat sesuai dulu. belom apa2 dia dah kencing. betul2 tepi trek.
satu lagi kisah portable toilet untuk kontraktor dekat site. mungkin time lunch break je bleh pegi toilet agaknya. aku pulak jenis tunggu orang lunch break baru boleh masuk site buat keje. elok matahari terpacak. sekali aku tengok ramai2 beratur nak kencing. macam mana aku tau? sebab diorang beratur dekat depan toilet, pintu tak tutup.
itu belum kira kontraktor yang kencing dibelakang pokok. sedangkan pokok tu tepi pagar. sebelah pagar ada jalan, jalan yang sedang kami lalui.

tapi takdela sampai nampak apa yang tak patut nampak. semua ni kawasan publik kot.

kereta mengalami kerosakan yang lain pula yg menyebabkan kami spend masa agak lama di hentian toilet takde air ni, aku terpaksa join the crowd, berbekalkan dua botol mineral besar. cukupla basuh dulu toilet tu b4 guna ngan basuh blk after guna.

masa tu memang rasa lebih convenien kalau dalam hutan. toilet takde share punya~

2 comments:

  1. wakaka, itu bagus lagi ada rnr. kalau jalan xde rnr? memang kena kencing tepi jalan gak la. nyorok kt tayar kete. wakaka.

    ReplyDelete
  2. haha~

    cari semak plis. bleh gak jadi baja. sempat wat amal jariah, wakaka

    ReplyDelete