Followers

Friday, January 21, 2011

matahari dan bulan

kejadian siang dan malam bersilih ganti dengan cantik.
secantik matahari, dan secantik bulan yang menyinari siang dan malam.

semalam keluar berjalan jalan membeli dinner. sepulangnya dari gerai berger tepi simpang empat dekat surau, aku terlihat sebuah bulan buat bersinar jingga.

terus aku teringat disaat melayan sinaran bulan di air terjun lansir, bersebelahan Gunung Berembun di kawasan air Terjun Chemerung, Dungun satu ketika dulu.
lepak baring atas batu, desiran air yang mengalir, fuhh aku sampai sekarang rate kawasan tu number 1!

tak sia sia lah trip tu ialah comeback aku setelah bertahun tahun meninggalkan alam pergunungan!

tengok bulan dari puncak puncak macamtu tentu bes kan! kalau takde bulan pun bes jugak, layan stargazing. kalau berkabus takde star pun bes jugak, layan sejuk, lepastu main kad pulak tu. lepastu minum minum air makan makan biskut. esok bangun bangun pagi terus org hulur cawan berisi coffee suam belen semalam punya. pesen semua takde rasa bersalah walaupun takde sorang pun yang gosok gigi. rasa bersalah sepak sepak kawan sebelah masa tidur pun letak tepi.

cis nak cakap aku dah lama sangat duk rumah je ni bukan ape. saje je tajuk kasik bulan bintang bagai.

No comments:

Post a Comment