Followers

Monday, October 5, 2009

jaga kau lipas.

dapur aku banyak lipas. aku tatau apasal tapi lipas-lipas itu just banyak, without no apparent reason. aku tak suka masak, so dont put the blame on me, aku tak ada bahan mentah didapur.
sebotol sunquick, sepeket megi yang dah luak, separuh bag nestum coklet yang tak sedap, susu n milo dah habis. dan semua tu bukan daya penarik lipas.

aku pegi dapur nak basuh tangan. segarkan diri, kata aku.

sampai depan sinki dapur, rasa something di kaki. aku tengok tak ada apa pun.

on the way ke bilik, aku nampak lipas.

tidak, aku tak pijak lipas tu. serius. jangan ragui aku. lagi tambah geli aku adalah~

steady je balik bilik. aku rasa geli lipas pijak kaki aku masih bersisa.

lepas ni kena pegi basuh kaki pulak.

banyak siot kerja aku. kejap basuh tangan kejap basuh kaki. habis bila nak siap kerja skolah aku?

p/s: perasan tak, aku cuba taip melayu betul? ok juga, kan? bukan apa, asyik tulis tanpa hiraukan tatabahasa pun tak elok juga kan untuk minda.

3 comments:

  1. oh,di bawah meja saya ad seekor lipas yg sudah mati..seb bek x berbau..
    jum musnahkan segala keturunan mereka..ridsect pliss..

    ReplyDelete
  2. jiran aku bela rabbit la nuar.. jgn ckp camtu, kang x merasa ko satay rabbit kang.

    kumpol je wani, boleh buat satay, skali dengan rabbit.

    ReplyDelete