Followers

Friday, May 4, 2012

Project Signage: Senai Airport City


finally spotted! dekat seblah hiway. Senai Desaru Expressway to be precise
sapelaaa nak bace kalo nun diatas bukit tuhh.. bukan ade entrance situ. dekat entrance ade sehabis kecik signbod site ofis je. oh wait! projek ni ekceli takde proper entrance pun as we speak.
mana tak membebel pemandu pemandu lori

*le typical conversation after spending some good hours explaining the direction to get in, and they finally reach le site

"haaa senai airport? sini bukan senai airport!!!! jaoh nih dari senai airport"

"Sape kate senai airport. bak DO tgk, senai airport city ke senai airport"

"lain kali ah, kasi tau orang, sini seelong, bukan senai lagi, senai ape stengah jam masuk dalam macam ni. drebar lori semua tatau ini tempat kalau lu cakap senai"

"ape boleh buat tuan tanah mau kasi nama senai epot city, tak buat seelong epot city.. takpe laa.. janji barang saya sampai. lain kali nanti u tolong anta la barang u sudah tau sini area senang. susah sy mau cerita sama lain orang lagi"




what i meant to say = stengah jam dari entrance dekat seelong, lu tatau ke lu tengah pijak tanah tebrau sekarang ni tebrau!


aku dah la memang lemah bab ba direction ni. kadang kadang (more like most of the time) emosi menguasai diri gak time nak guide segala jenis orang masuk site aku sekarang.

pernah sekali tu baruuu sampai dekat jalan seelong lori tu (lori lain la.. barang banyak supplier banyak drebar lori pun skali oder skali tuka)

"aa amoi mana tempat saya sudah masuk senai jaya sini"



"betul betul.. lu masuk terus itu jalan crusher run aa sampai pagad sini saya ada sini nanti sy bawak masuk dalam"


*jarak taman senai jaya ke guard post 5 minit la lebih kurang kalau lori penuh barang or crane. dah 7 minit belum nampak aku call lagi

"halo u ada mana?"

"saya sudah pusing pusing ini area tempat sama. u apa bikin. keluar sini la tunjuk saya jalan!!" 

"haa mana boleh pusing ini tempat. jalan lurus one way saje. saya keluar pun nanti susah jalan kecik macamana mau puing kereta. saya buat TNB punya barang. u ni betul ke suda masuk jalan senai jaya crusher run punya, bukan taman aa.. saya ada sini tunggu u takde nampak pun"

"oo bikin TNB ah.. mana takda nampak pun tak jumpa!"

"MEMANG LA TAK NAMPAK MACAM MANA MAU NAMPAK BELUM SAMPAI TEMPAT SANA LAGI!!!"


fuhhhh facepalm kejap aku. macam ni punya orang pun boleh aa. dekat opis aku aku dah pesan, 30 mins masuk dalam. dekat opis die pun dah pesan, 30 mins masuk dalam. dekat lori sebelum dia punnn  cakap benda sama 30 mins masuk dalam. memang sapa sapa call aku cakap siang siang lagi 30 mins masuk dalam.

entah bagaimana dia boleh ingat site tepi jalan senang lenang pun tak tahu mana silapnya. kau sangkakan jalan tar sehingga kehujung jalan namun tanah tanah merah lecak menanti!

maka aku tarik jap napas, jgn nampak sangat tengah facepalm diri sendiri. smbung kasik direction elok elok. kepada uncle drebar lori aritu. maaf. tak lama kemudia lori pun muncul. baru nak guide masuk bos call

"aa where are you? we got meeting in a while, when are u coming back to office?"

"still in senai.. can u give me 30 mins? i'll get in the i'll go straight to office.. err and that would be like 50mins?"

"no you come to now laa. please please"

"ah ok, i'll arrange sumone else to pick this lorry up then i'll be on my way"

so sampai sudah i dont get to see the driver.


ini baru dua cerita. bayangkan laah aku kena hadapi benda aku paling taksuka ni like 3-4 kali seminggu. haha. unnecessary pressure orang kata. at the end of the project, hopefully aku akan jadi seorang yang sanagt baik dan penyabar dalam giving direction ni at least, left and right tu dah boleh spontateneously comes to me. ops!




ye ye saya tak boleh nak brain kiri dan kanan!!! its too confusing!!

No comments:

Post a Comment