Followers

Monday, May 30, 2011

my baby steps..

up at tis hour? my tummy is still doing the digestion of a good serving of latenight dinner.

esok.. pegi site seri alam lagi.

one thing aku suka pasal gi sana is fulltime dekat site. ada masa lapang sikit naik usha orang buat keje. ada masa lapang sket turun cabin belek notebook call sana sini usha drawing projek hakiki aku. ye aku ada projek hakiki di melaka dan kluang. seri alam ni pinjaman sementara saja. projek hakiki pulak ada la sedikit sebanyak yang memerlukan perhatian. kadang kadang boleh solve pakai memberi tenungan terhadap drawing, kadang kadang kena alami perpeluhan demi mencari even a tiniest clue. call sana sini. pakai henpon sendiri pulak tu! kalau dekat ofis boleh pakai fon ofis je. haha. kdang kadang rasa time tu jugak nak gi site. kadang kadang time tu jugak nak gi kl kat opis client. ye la aku kan gelojoh. takdapat call time tu mesti aku rimas nak delay delay mende simple.

ltapi... kerja di site ialah pukul 8. dan jarak umah-site ialah 30mins. hiway tu pulak, jem sehingga krem kaki. pendek kata kalau aku turun umah selekeh selekeh pun, dalam kete sempat lagi la mau tepektepek facepowder, calit calit lipbalm. eleh, da sampai karang selekeh jugak lagi. nak balik pun lebih selekeh lagi. bila je lah aku tak selekeh.

aku takpernah lagi sampai pukul 8. sebab task ni baru dapat last week. first day aku gi sana aku ter buat buat macam nak gi ofis 845 baru kuar rumah. second day, aku gi kluang lunch hour baru sampai seri alam. 3 rd day, gerak lebih awal gi melaka. 4th day, babeh mana gi seret moto dia celah kete aku dengan kerb. lambat lagi! esok agaknya aku kena gerak b4 7 la kot. campo dengan carik brekfes lagi ape sume.

oh haa.. mana nak dapat scale? i think ive lost weight. when i was with client side, been putting on weight sebab kontraktor selalu belanja. skarang dah jadi kontraktor, jadi takreti nak makan sebab letih kot. entahla. apsal aku tamau makan aa lately. membazir kaw kaw ambik nasik separuh, satu senduk sayur, satu ketul ayam. bila aku basuh tangan, nasi berbaki separuh, sayur berbaki separuh, ayam pun berbaki lagi separuh. ampunkan aku. perangai cani terbawak bawak dari trip gunung lah ni. asal letih je tamo makan. kadang kadang aku stenbai buah buahan seperti buah lai. buah tu kan banyak air. aku pun pemalas nak minum air sungai kalau ta bancuh kordial. haha. agaknya kena bawak buah jugak aa sebagai pembekal tenaga dan cecair dalam badan.

ehh did i mentioned fulltime dekat site tadi? WRONG! esok kalo sempat nak kena balik ofis kejap, pas lunch macamtu. igtkan pagi tadi da gi ofis boleh settle barang projek hakiki.. dah setel da.. pastu tiba tiba plak aku bakal projek lain. takboleh siapkan sorang sorang kne refer PICs lain.

apapun, a lot to learn! this is going to be fun and berharap semoga aku akan keep this energy and momentum to work hard. walaupun satu hati asek mellow sebab bejauhan dengan regular friends dan regular places, hati satu lagi selo selo mengakui, so i dont have to rush nak balik keje cepat cepat, or complaint bila kerja on weekends. because i got nothing else to do here other than work! takpelah, sacrifice untuk my baby steps towards a another exciting future. one step at a time.. next step, gain IRship or wife-ship plak ke ape

patutla nak jadi jurutera dalam masyarakat pun kena ada dedicated subjek. rupanya at some point, jurutera ialah takde life dan takreti hidup bermasyarakat.

No comments:

Post a Comment