Followers

Monday, May 9, 2011

buruh kasar at a glance

well hello!
(gaya intai into the crowd, not knowing kalo betul betul ade 'crowd' atau tak. ekeke)

so kau kat JB skang? - soalan yang paling regular jugaklah dari kawan kawan. since semua happens fast. sempat hang out dgn sedikit kawan kawan saje before making my way down south and xde pun official press conference nak announce this. kang ada kang korang cakap ape plak. JB je pon. ekeke.

Alhamdulillah, my so-called gap year has been very well, and even ade sedikit sebanyak kelam kabut dan bercelaru tanpa arah tuju, that's just something yang kita panggil rooms for improvement. i owe a BIG FAT Thank You to my beloved family and close friends. sebab benarkan dan merestui saya pursue my dream. for allowing me not to earn a stable paycheck tiap tiap bulan. dan masih tidak mempunyai kereta dan masih tinggal dengan keluarga. memang in that sense, i feel bad jugak tapi keep enjoy the moment while it last.

during that period jugak i treasure friends yang dari minat yang sama, outdoor activities. banyak belajar dari mereka. saat sama sama huduh dan busuk and that's the beauty of it because we feel good about it. i opted for that way of living my life (even for just a couple of days) hanya untuk merasa sebahagian kecil nikmat struggle, nikmat suffer dan nikmat keluar dari semua tu.

i always enjoy meeting people from different walks of life, different age group and exchange ideas, views on things. u know open the mind and keluar dari kepompong pemikiran dan hakikat bahawa dalam dunia ni bukan ada engineers dan IT people saje (tu je la pun course offered dekat my UTP kan). byk other professionals yang do well dalam life, career and still manage to spend time dengan hobi.  masa tu jugak pengaruh dan racun orang keje gomen banyak. tapi nasibla takde satu pun yang melekat dihati. hehe. takpe la kan, bagi peluang tu dekat orang lain yang betul betul nak keje gomen, daripada saya saja try try cuba apply spa tu. yang paling ispiring, of course la yang self employed. that's the ultimate luxury seseorang boleh dapat.

so as of now, yeahh saya dekat JB :)
keje disini? ekceli ofis dekat sini. kerja, dekat ofis, tapi merangkumi melaka dan johor jugak. pastu meeting here and there biasalah. tapi masih di semenanjung la..
keje ape? keje buruh kasar la ape lagi.

cuma last friday ada ura ura saya akan di relocatekan di some remote part in selangor. saya terus cakap ok tanpa sebarang deep thought. ahha. time makan makan bersama bos n opismate pun asyik kena 'makan aa banyak banyak sket, nanti karang nak kena gi site' 'itam laa eena lepasni, dekat site panas'
ape nak buat. buruh kasar kena tahan usik kann? ekeke

wismilak!

No comments:

Post a Comment